ارتباطات نوین اکابر
دانشنامه

پشتیبانی سخت افزار و شبکه

دانشنامه

پشتیبانی سخت افزار و شبکه

بقای کسب و کارها و تداوم فعالیت هر سازمانی بر ساختار زیرساخت فناوری اطلاعات و شبکه متکی است و بی شک در هزاره ی سوم بدون داشتن یک زیرساخت شبکه مناسب عملا نمی توان پایداری و حیات یک تجارت را متصور شد اما فقط وجود آنها نیست که این فعالیت مستمر را تضمین می کند بلکه باید وجود زیرساخت های مناسب، تجهیزات و نرم افزارها را به خوبی نگهداری، بروز رسانی و در یک کلام پشتیبانی کرد، حتی اگر زیباترین پل را هم ساخته باشید با بهترین آهن آلات و مصالح، برای حفظ پایداری این پل نیازمند تدوین یک برنامه روشن جهت نگهداری مستمر از پل است در غیر اینصورت طی بازه ی زمانی کوتاهی این پل رو به نابودی خواهد نهاد در سازمان ها نیز برای نگهداری و پشتیبانی شبکه سازمان باید به این مهم تکیه نمود. بنابراین مهم تر از زیرساخت ها، حفظ و نگهداری آنها بصورت پایدار است.  رشد سازمان باعث افزایش تعداد کاربران می شود و افزایش کاربران نیز منجر به افزایش استفاده از تجهیزات رایانه ای، سخت افزارها، ارتباطات، نرم افزارها و طیف وسیعی از ابزارها می گردد اهمیت این موضوع آنچنان است که اکثر سازمان ها واحدهای انفورماتیک بزرگتری را تشکیل می دهند تا همواره پشتیبانان را در کنار خود داشته باشند برخی نیز اقدام به برون سپاری آن به پیمانکاران و شرکت های فناوری اطلاعات می کنند جدای از اینکه تشکیل واحد انفورماتیک در سازمان چه بار مالی زیادی روی دست سازمان می گذارد.

هدف از پشتیبانی سخت افزار و شبکه سازمان

انجام خدمات پشتیبانی شبکه شامل طیف وسیعی از  مهارت ها، تخصص ها و تعهدات به سازمان مرتبط است و ارائه سریع و درست خدمات فقط از سوی یک شرکت حرفه ای قابل انجام است. شرکتی که نیروهای انسانی متخصص و با تجربه را در یک مجموعه گرد هم آورده باشد. بنابراین اهداف کلی از داشتن پشتیبانان شبکه را می توان خلاصه وار در این دید که “شبکه ای همواره پایدار داشته باشید!”.

ویژگی‌های ارائه خدمات پشتیبانی سخت افزار و شبکه سازمان

  • همگام بودن با تکنولوژی روز در دریافت خدمات پشتیبانی
  • تسریع در رسیدگی به مشکلات و رخدادها
  • پایش و حفظ تجهیزات سخت افزاری برای پشگیری از آسیب های هزینه بر
  • افزایش راه‌های معرفی سازمان، محصولات و خدمات
  • در دسترس بودن همیشگی کسب و کار
  • افزایش توانایی سازمان در رقابت مؤثر با رقبا با پرهیز از رسیدگی به مشکلات روزمره
  • هدفمند کردن سطوح دسترسی و افزایش سطح امنیت
  • پایداری زیرساخت های شبکه
  • افزایش سرعت و رسیدگی به مشکلات شبکه
  • پشتیبان گیری داده های حیاتی سازمان
  • پایداری سرویس‌ها و حفظ و افزایش امنیت
  • بهبود مستمر در ارتباطات زیرساخت
  • توسعه شبکه و همگام بودن با رشد سازمان

مزایای پشتیبانی سخت افزار و شبکه سازمان برای صاحبان کسب‌وکار توسط شرکت ما:

  • هزینه بسیار مناسب نسبت به سایر رقبا
  • استفاده از کارشناسان خبره در امر پشتیبانی
  • استفاده از ابزارهای پایش شبکه و مدیریت درخواست های کاربران
  • پیاده سازی استانداردهای روز نگهداری و پشتیبانی شبکه در سازمان
  • رسیدگی به موقع به مشکلات طبق [1]SLA و رعایت زمانبندی ارائه خدمات
  • استقرار کارشناس مقیم بر حل و فصل مشکلات در سریع تر زمان
  • ارائه گزارشات عملکرد و حجم مشکلات سازمان جهت بهبود مستمر

 

[1] Service Level Agreement  توافق زمانی ارایه خدمات

نوشتن نظر

error: محتوای محافظت شده...!